måndag 3 juli 2017

Röd fläder och Selma Lagerlöf

Det har varit långa tider då jag inte skött om bloggen och det ska jag ta tag i nu. Livet pågår som vanligt med vardagsbestyr, promenader, träffa släkt och vänner osv.

De sista dagarna har jag funderat på varför jag inte använt bloggen som tidigare. Dels har det varit hälsoproblem och så ansåg jag att mina bilder inte var bra nog.

Nu kan jag gå bättre igen och orkar bära en kameraväska som inte är så tung. Bilderna är väl varken sämre eller bättre än tidigare så nu kör jag.

Lennart och jag inköpte först några tröjor (piké) och gick upp vid brf Hjälmö på andra sidan Farsta Centrum. Där har de väldigt fina och välskötta planteringar och jag försökte få till några bilder. Konstigt nog verkar min kamera vara försedd med blåsbälg för precis när jag trycker av blåser motivet undan.

Bilden visar röd/rosa fläder med mörkt bladverk.


Vi hälsade på Selma Lagerlöf, en i mitt tycke ganska ful skulptur. Konstnär Willy Gordon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar