fredag 7 juli 2017

Ändrade matvanor

Till affären rätt tidigt och går en extra runda medan Lennart släpat hem våra inköp. Jag måste hålla igång = promenera för att ryggen ska må så bra som möjligt. Dessutom måste jag kompensera för den tid jag sitter vid datorn, inte alls bra för ryggen.

Apropå må bra så har jag ändrat lite på vad jag äter. Inte bara ryggen ska må bra utan också magen. Vägen dit går via mera grön- och rotsaker samt olika bönor. Av frukt blir det mest bananer. Mjölkprodukter har jag slutat med  så när som på lite ost som smaksättning. Nästan hälften av mina måltider är helt veganska, i övrigt vanlig mat men mer medvetna val nu.

Gick en kortare promenad mitt på dan och efter middag och tv-nyheter ytterligare en promenad. Summa 8.959 steg. Mycket bra. Bra idé att dela upp gåendet på 2-3 gånger om dagen för att orka.

Fotar lite blommor från planteringar och rabatter jag passerar. En liten kompaktkamera som får plats i fickan fick följa med ut. Penséer känner jag igen med de andra växterna kan jag inte namnet på.




Tack för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar