söndag 30 oktober 2016

Problem med andra axeln

Det är inte allt som blir som man tänkt. Tisdagen den 11 okt var jag på sjukhuset och träffade läkaren som opererade min vänstra axel. Den omvända axelprotesen fungerar utmärkt och att rörelseomfånget inte är som förr kan jag leva med. Smärtan är borta och jag behöver ingen kontroll förrän om 10 år!

Ett par dagar senare fick jag väldigt ont i höger axel/arm. Kunde inte klä mig, sov dåligt, mm mm, men maken agerade personlig assistent. Tänkte att smärtan släpper väl på några dagar. Så fel jag hade.

Kontaktar vårdcentralen och får tid om en månad! Det är akuten som gäller om jag inte står ut med att vänta. Ringer min sjukgymnast, han har tid först om två veckor, ska dit i morgon. Får tips om naprapat och får komma och efter 5 behandlingar klarar jag mig lite bättre. Behöver fortfarande hjälp med kläderna och ont gör det om än inte lika intensivt längre. Sover fortfarande dåligt, är trött.

Naprapaten säger att det är överansträngning i muskelfästen och visst har jag  en längre tid känt av axeln. Medan vänster axel läkte var jag glad att ha en arm till även om den protesterade lite ibland.

Nu känner jag mig mera positiv men det var svårt att ta att andra armen strejkade. Nu kan jag till och med använda båda händerna på tangentbordet (begränsad tid).

Dags att ta med en lätt kamera ut och knäppa lite bilder igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar