lördag 23 januari 2016

Så här ser det ut där jag är

Mildare i dag bara någon enstaka minusgrad. Åkte in till stan och gick en runda på Riddarholmen.
Det kom ett gäng skridskoåkare, 6-8 st, och det var intressant att titta på dem. De var väldigt försiktiga och körde ispikarna hårt i isen - inga problem med hållbarheten.


En svag vintersol kan skönjas bakom de täta molnen över Riddarfjärden och Söder Mälarstrand.


Evert Taube underhåller på sin luta och isen är uppbruten av båttrafiken. Vad som står  i lila på sockeln har jag inte en aning om.


Hur det ser ut på andra håll i landet hittar du hos Fototriss.

5 kommentarer:

  1. Vilken fin triss från vår huvudstad! Bilden med skridskoåkarna blir min favorit, de ser ut att förstå faran med isar!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Så härligt att kunna åka skridskor, här har bara funnits strandis! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder av storstan!
    Isen skulle inte jag våga mig ut på...

    SvaraRadera
  4. Fina Stockholmsvyer man känner igen, ser lite osäkert uti förta bilden, men visst skall man vara försiktig.

    SvaraRadera