tisdag 19 januari 2016

Kasper och Stadsgårdkajen

Nu äntligen känner jag för att sätta fart på kameran igen och fortsätta skriva mer regelbundet på bloggen! Jag gjorde att ryck i går kväll och lade in flera antedaterade inlägg, mest med bilder från Slussens förändring.

Nu till dagens äventyr. Äventyr är att ta i men en enkel lunch på stan och en stilla promenad med målet Fotografiska är inte fy skam det heller.

Handlade underkläder i min favoritbutik och fick fotografera kvinnan i butiken och prata mig varm om digitalkamerans förtjänster. Jag fotade henne och lovade henne ett par bilder och fick några fina trosor som betalning.

Hälsade på hos min vän Kasper på Medborgarplatsen där han står och räcker lång näsa åt oss med Haglunds pinne i bakgrunden.


På väg till Fotografiska tog jag en bild bort mot Skeppsholmen. Mycket mörka moln så röken från skorstenarna syns tydligt. Det är meningen att gallret ska vara skarpt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar