måndag 25 maj 2015

Minisemester i Dalarna

Sammandrag av dalaresan i maj. Lennart och jag åkte på lillsemester i Dalarna nu i maj. Svindlande vacker utsikt från hotellrummet (Green hotel) ut över Siljan men Tällberg är en liten håla med många hotell och inte så mycket annat.

Vi var bjudna till 50- och 70-årsfest och stannade några extra dagar före och efter festen. Världens chans att fotografera tänkte jag, men pytt eller. Regn, blåst, branta backar, några gamla knuttimrade hus och så alla hotellen - inte vad jag tänkt mig. Här hade det underlättat med bil för att kunna kvista iväg någonstans. Lappsjukan slog till hårt. Wifi fanns men var slött, både på min gamla dator och nya iPhone.

Vi tog taxi till (och från) Leksand och trycket lättade betydligt. Vi gick också runt i Tällberg när vädret var skapligt. Festen var en höjdare med många för mig helt obekanta människor som var väldigt trevliga. Gjorde senare flera fina utflykter i omgivningarna med festföremålen och deras sällskap. Lappsjukan gav sig helt.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar