onsdag 4 mars 2015

Norr Mälarstrand

Inlagt i bloggen 22 mars, skrivet den 4 mars. Nu längtar jag efter värme! Det var blåsigt och kallt under dagens promenad, fingrarna for illa trots vantar. Vi gick från Fridhemsplan ner till Norr Mälarstrand, fram till stadshuset och tog t-banan hem från Gamla Stan. Allt för att jag ville testa ett nytt (begagnat) vidvinkelobjektiv, spännande att se hur stor skillnaden är jämfört med det vanliga objektivet.

Nu var det väl inte helt optimalt att testa det ut över vattnet, men jag ville inte vänta. Jag använde bländare 2,8 för alla bilder, inte helt lyckat.

Västerbron med vidaste vidvinkeln - 11mm. Tyvärr har jag ingen jämförande bild, men mitt kitobjektiv börjar vid 18mm och det är en stor skillnad.


Inte ofta jag sett förtöjda sjunkna båtar vid kajer och bryggor. Här har säkert stolta drömmar och visioner kraschat och sjunkit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar