söndag 21 september 2014

Nya glasögon och operation av efterstarr

Det blir en spännande morgondag! Först hämta nya starkare glasögon på förmiddagen och senare på dagen ska jag få min efterstarr fixad. Gråstarren opererades för ganska exakt fem år sedan och det var verkligen ett lyft. Hoppas den här operationen går lika bra! Då använder man bara laser - inga vassa verktyg används.

Jag har det senaste året varit väldigt ljuskänslig, allt som oftast bländad och med starkt tårflöde, sett lite sämre och gick till sist till ögonläkaren. Visst var jag informerad om efterstarr men trodde inte att det skulle påverka ögonen SÅ mycket. Det har gjort att jag inte har fotograferat så mycket eller orkat jobba vid datorn som jag velat. Ser nu fram emot att fotografera mera - det är min allra roligaste hobby!


1 kommentar: