lördag 27 september 2014

Mina kvarters arkitektur

Fototriss 274 Arkitektur

Kan månne husen jag fotat idag rubriceras som exempel på arkitektur? Säkert är arkitekter inblandade i dessa hus på ritningsstadiet. Det första huset ligger intill det jag bor i, byggt i början av 1990-talet.


Det här huset tror jag är byggt ungefär i samma veva, kanske något senare och det ligger i kvarteret intill men närmare sjön.


Slutligen en av villorna i samma kvarter som huset ovan. Det byggdes medan det som i dag heter Farsta Strand lite pampigt kallades Södertörns villastad. Villastaden kom av sig men en del stora villor finns kvar längre ner mot sjön Magelungen.


Arkitekturbilder i veckans fotoutmaning hittar du här.

8 kommentarer:

  1. Verkligen kontrast mellan husen på andra och tredje bilden - och de ligger i samma kvarter, skriver du.
    DET tycker jag är spännande. Hoppas bara att huset på mittenbilden är hemtrevligare inuti än utanpå - och det tror jag att det är. Även om det känns förfärligt fyrkantigt Både i bokstavlig och överförd betydelse. :)
    Berit E

    SvaraRadera
  2. Snygg variation på arkitekturen :) Så kan det verkligen se ut!

    SvaraRadera
  3. Spännande med så olikartad arkitektur inom samma kvarter! Snyggt trissat från ditt närområde!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. När man går runt i bostadsområden kan man verkligen se vilka kontraster det kan vara

    SvaraRadera
  5. Veckans tema har verkligen öppnat mina ögon för arkitekturen och dess olikheter. Fin triss som verkligen påvisar skillnaderna som finns bara detta århundrande.

    SvaraRadera
  6. Olika former av arkitektur, från olika epoker, snyggt trissat!

    SvaraRadera
  7. Jag har dragit igång ett söndagstema hos mig! Kolla gärna in den och se om det är något för dig! Ett tema i färg och svartvitt :)

    http://sondagstema.asbergphoto.se

    SvaraRadera