tisdag 9 september 2014

Efterstarr, stegräknare och värk

Hade träff med ögonläkare och optiker igår. Jag har fått remiss för behandling av efterstarr på båda ögonen och så har jag beställt nya (snygga och skitdyra) glasögon eftersom jag behöver starkare glas. Hoppas dessa åtgärder gör att mina ögon inte blir så överansträngda och irriterade. För nu måste jag starkt ransonera datortid, läsning och fotografering. Titta på tv går an, men hur roligt är det?!

Sedan några veckor tillbaka använder jag en stegräknare och har på 11 dagar avverkat 74.850 steg. Det blir 6.800 steg om dagen. Det händer att jag fått så ont på ena fotens ovansida att jag måste stanna och vänta tills det släppt lite, knepigt när det gäller att ta sig över gatan utan att bli påkörd. I snitt blir det 3,5 km långa promenader och det är vad jag orkar med för närvarande.

Ryggen (och större delen av kroppen) värker av och till, mest till och på morgnarna är jag så stel att det är svårt att gå. Det är ett elände att inte tåla starkare mediciner än alvedon. Men med envishet och vid kritiska tillfällen korsett klarar jag det mesta.

I morgon ska jag till VC för ett blodtryck, förhoppningsvis håller trycket sig inom godtagbara gränser. Ja det var väl allt för den här gången, tur att jag är så frisk som jag är ändå! 

1 kommentar:

  1. Många krämpor och ändå så positiv, så stark du är!

    SvaraRadera