söndag 24 augusti 2014

Ögonproblem och fotoövning

Äntligen har jag beställt tid för mina eländiga ögon. Till synes banala problem som gör mig galen! Klåda, sveda och tårflöde som blir mycket värre när jag läser, sitter vid datorn och utomhus i solsken står jag knappt ut! Ögondroppar har högst marginell effekt, måste ständigt torka tårar. Solglasögon ett måste. Att fotografera har blivit riktigt jobbigt, hoppas det kan bli bättre - snart!

Satt idag på en bänk i parken vid Mariatorget och roade mig med en manuell fotoövning med skulpturen/fontänen Tors fiskarfänge som motiv. Micklade med manuella inställningar för att få vattnet att se olika ut på bilderna. Första bilden med stor bländare och riktigt kort tid, den andra med stor bländare och ganska lång tid. Bra eller inte, kul var det (trots ögonproblem)!

100mm, f/2,8 och 1/2000 sek.

100mm, f/14 och 1/30 sek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar