onsdag 23 juli 2014

Tegnérlunden med Astrid Lindgren

Måndagen den 21 åkte Lennart med gubbarna till Eckerö och jag gick ut tidigt för att inte vara ute när det var som varmast. Det blev Odenplan, Vasaparken och Sabbatsberg, Tegnérlunden och Drottninggatan till T-centralen. Det var för varmt ändå och jag satt ett tag på en bänk i Tegnérlunden och iakttog badande barn med föräldrar. Var starkt sugen på att ta av mig barfota och låtsas att också jag hade ett barn i plaskdammen. Men jag fegade ur.

Jag har tidigare letat efter skulpturen av Astrid Lindgren men inte hittat den. Lite undanskymt läge men kul att hitta den. Konstnären heter Majalisa Alexanderson.


1 kommentar:

  1. Trevlig utflykt då gjorde på egen hand och jag förstår att du var sugen på att svalka fötterna i barnpoolen.

    SvaraRadera