tisdag 15 juli 2014

Promenader och hälsa

Inspirationen tryter vad det gäller både bloggande och fotografering. Vi går våra promenader, ibland hemomkring, ibland gör vi en tur in till stan. Både i dag och i söndags var jag hemma hela dagen för min mage börjar bråka igen. Första steget blir att sluta med vanligt kaffe. Jag har köpt koffeinfritt, det får duga men jag är nog lite beroende av koffeinet. Man vänjer sig .....

Jobbigast är att jag fått mer ont, i rygg, axlar och händer framför allt. I och med magproblemen kan jag inte använda min gamla medicin och Alvedon räcker inte långt. Det begränsar promenaderna.

Hur som helst, i morgon ska jag ut ett tag, vädret blir visst bra. Lite frisk luft, sitta någonstans och kolla folk eller njuta av utsikter, fika på någon uteservering kanske, nej visst, det blir dricka vatten i så fall. Framför allt längtar jag efter att fota lite.

I måndags var vi på Riddarholmen och nästa gång ska vi besöka kyrkan som nu är färdigrenoverad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar