torsdag 10 juli 2014

Koloniområde vid Årstaviken

Det blev en promenad i dag också, trots att det var lite väl varmt för mig. Vi åkte till Skanstull och gick ner mot koloniområdet vid Årstaviken. Det var en nästan oändlig mängd trappor och tack vare mina protesknän klarade jag dem galant! Fast samma trappor sög hårt på tillbakavägen!

Solen ställde till problem rent fotomässigt, jag har en del att lära märker jag. Även om jag testar på hemmaplan kan jag ha glömt hur jag ska fixa inställningarna för att få bästa bild när det verkligen gäller.

Globen från en ny vinkel, tvärs över Årstaviken. Här har den lilla runda hissen nästan nått toppen.


Många små kolonistugor, mycket grönt, välskötta trädgårdar med fina blommor, idylliskt så det förslår. Roligt att se, kul att det finns koloniområden mer eller mindre mitt i storstan.


Rätt mycket folk, både till fots och cyklande och det var många som solade där det fanns en liten plätt att breda ut sin handduk på. Några badade bland näckrosblad alldeles vid båtarna och vi satt på en bänk och studerade folklivet omkring oss. En riktigt skön eftermiddag till ett nytt utflyktsmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar