söndag 15 juni 2014

Vatten

Fototriss 264 - Vatten

Jag börjar hemomkring med några bilder från Magelungens strand.


Här har änderna hittat en liten privat sjö och några måsar kom på besök.


Till sist kan jag inte låta bli att visa en bild från Wien, närmare bestämt Hundertwasserhaus. Wasser betyder som bekant vatten på svenska men för säkerhets skull är en fungerande fontän med på bilden.


Det var en enorm trängsel vid denna turistmagnet och jag undrar hur kul det kan vara att bo där?
Som extrabild bara huset (del av), för att undvika att få med en massa folk blev perspektivet snett.


20 kommentarer:

  1. Fina vattenbilder. Pippifåglarna har egen pool ;-)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Kul bild på ekan som förlist i sjön - en sjö i sjön. Lustigt och vackert hus i Wien.

    SvaraRadera
  3. Fågelpoolen är en jättebra bild och jag gillar verkligen bonusbilden!

    SvaraRadera
  4. Fint tolkat där den privata andsjön blir min favorit! Så fint!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Trevligt varierad triss. Kul bild med änderna som funnit sig en lite mer privatare sfär i den gamla ekan. Hoppas att inte måsarna störde dem men de verkar ju hålla sig på sin kant.

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder...gillar bilden med fågelpoolen mest...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Oj vackra bilder om vatten. Och jag skulle så gärna resa någonstans o se en sådan vacker ställe !

    SvaraRadera
  8. Fin och varierande triss :-)

    SvaraRadera
  9. Kul med variation, vet inte vad jag gillar mest, fåglarna i båten eller den fantastiska byggnaden

    SvaraRadera
  10. Fantastiska vatten! Gillar dina bilder! Blir nyfiken på hur huset ter sig inuti!

    SvaraRadera
  11. Trevlig variation i din triss! Bilden med ekan som har förvandlats till privat pool är härlig, den blir min favorit! Bonusbilden är riktigt intressant, vilken byggnad!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  12. Fina bilder, mittenbilden blir min favorit

    SvaraRadera
  13. Nej verkligen inte badvänligt, bilden togs i november, vi övervägde och bada jag och min syster, men vi hoppa över på grund av all tång, annars hade vi nog gjort det haha

    SvaraRadera
  14. Fin triss! Och läckert hus!

    SvaraRadera
  15. Båten med fåglarna är en underbar bild. Ja, även det där huset är fint.

    SvaraRadera
  16. Jag gillar bilden på den gamla båten som till hälften sjunkit och blivit ett badkar åt fåglarna. De andra är fina de med förresten.

    SvaraRadera
  17. Mycket fina bilder rakt igenom. Gulligt med fåglarna i sin egna lilla bassäng. Vackert från Wien, gillar kreativitet och arkitekter som tänker utanför boxen.

    SvaraRadera
  18. Åh, vad fint med änderna! Jag fick också med en liten älling bland mina bilder, de är för goa.

    SvaraRadera
  19. Älskar huset, jag hade gärna bott där! Annars är det bilden med änderna som tilltalar mig mest, så mysigt det ser ut, som att de har teparty med måsarna!

    SvaraRadera
  20. Wow, vilka fina bilder!

    SvaraRadera