måndag 9 juni 2014

Skulptur med mössa och fågelliv

Jag har inte känt mig i bloggarform på ett bra tag men nu tar jag fart igen. Börjar med den lilla skulpturen i Farsta Centrum som under vintern fick ett antal olika mössor. Hon har varit utan ett tag på vårkanten men den 2:dra juni hade hon en grönmönstrad pirka.


På nationaldagen hade någon omtänksam person försett hennes mössa med en gul ros.


Under några dagar här i juli förevigade jag fåglar. På första bilden delar av ett intensivt fågelliv vid den nyligen upprustade badplatsen i Farsta. Måsen längst fram har fått tag på en stor brödbit och den ville de andra måsarna också ha.


Nästa dag var vi in till Slussen och där fick jag syn på koltrasten i en buske. Den har näbben full, blad bland annat. Kanske fångsten är en larv och bladen kom med på köpet?


I går gick vi i området kring Norra Hammarbyhamnen på Söder och träffade på några måsar. De spatserade omkring på trottoaren och skrek rätt intensivt emellanåt.


1 kommentar:

  1. Kul att se de olika huvudbonader som den lilla skulpturen får och det var fint med den gula rosen. En dag som denna när det varit så varmt skulle hon behöva en solhatt.

    SvaraRadera