lördag 28 juni 2014

Segelbåtar på Stockholms Ström

Vi åt lunch hemma och åkte sedan mot staden. Av någon anledning valde vi Slussen, igen!! Många segelbåtar låg ute på Strömmen så kameran åkte fram direkt. Båtarna kryssade fram och tillbaka medan jag försökte få till några trevliga bilder och så kom startskottet för inomskärsseglingen. Gotland runt går av stapeln i morgon kl 10.00.

Nu hade det suttit fint med ett större tele men det fick duga med det jag hade med mig. Det syns en hel del segelbåtar, en båt fick trassel med storseglet och vände tillbaka.




Som avslutning en sväng genom Gamla Stan, knökfullt med turistgrupper av olika slag så vi valde de "ointressanta" gränderna och drog oss mot Slussen. Jag hann fota lite slussning innan vi åkte hem till värmen. Tyvärr glömde jag mina vantar hemma, ett elände eftersom mina fingrar vitnar om det är det minsta kyligt (det var det). Lennart och jag var eniga om att vi hade haft ett par trevliga timmar i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar