söndag 8 juni 2014

Lugna rörelser

Fototriss 263 Rörelse

Nu vet jag inte om jag tolkat rörelse rätt! Fart och fläkt kunde jag inte fixa under dagens promenad på Söder i Stockholm. På Katarina Bangata fladdrade massor av upphittade vantar i vinden, Söders ensamma vantar stod det på skyltar i allén.


Tre olika rullande Food Trucks stod uppställda efter gatan, första gången jag såg någon. Här är rörelsen mannen som stiger ur trucken.


Övergångsställe på Götgatan med folk som är på väg till andra sidan gatan.


Hos Fototriss finns andra som bidragit med sina tolkningar på temat

15 kommentarer:

  1. Mannen som kliver ur vagnen driver väl en rörelse också? ;)
    Bra trissat - jag hottar då rörelse i alla dina bilder :)

    SvaraRadera
  2. Fint med Söderbilder, det är andra gången redan jag ser Food-Trucken i trissen :)

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. Söder är mitt favoritområde när jag besöker Stockholm.

    SvaraRadera
  4. Det bästa med fototrissen är att det är fritt att tolka temat precis om man själv tycker passar och det viktiga är att man kan stå för det själv! Detta är en lysande triss så jag tycker du har tolkat det helt rätt!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Finurlig och en bred triss :) Rörelser i alla dina bilder! Den första var riktig kul :)

    SvaraRadera
  6. Du var nog klurigare än du tänkte själv på bild två ;-)

    SvaraRadera
  7. Jättebra triss, fint varierad med olika rörelser! Jag gillar verkligen vantarna som fladdrar i vinden! Vilken idé att göra ett konstverk av dem! Bra fångat!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  8. Bra och annorlunda tolkning av temat. Trevligt med gatulivet på Söder, där folk är i rörelse hela tiden. Kul med vantarna!

    SvaraRadera
  9. Takk for bildene fra min elsklingsstad. Stockholm er vel en by som sjuder av rørelse!?

    SvaraRadera
  10. En utmärkt fin triss i rörelse.

    SvaraRadera
  11. Fint trissat, rörelse i alla. Jag blir mest nyfiken på den första bilden, kul grej att göra av upphittade vantar!

    SvaraRadera
  12. Mycket rörelse hos dig i olika skepnader. Härligt att få se några bilder från underbara södermalm. En fin och varierad triss !!

    SvaraRadera
  13. Åh Stockholm i mitt hjärta! Fina rörelsebilder från Söder!

    SvaraRadera
  14. Liv och rörelse har du fångat och jag fick en stor längtan till Stockholm, min sommarstad :-)

    SvaraRadera
  15. Ha ha, så lustigt. Du har fångat en god vän på bilden vid övergångsstället på Götgatan!
    Där kommer fotografen Mats gående med påse med säkert gott vin i och någon dam bredvid sig.
    Det är härligt med spontan och egensinnig "konst" eller vad man kan kalla handskarna som hänger från det offentliga konstverket med något kubistiskt klurigt konstverk. Undrar vad den som klottrad dit sjuan vill få sagt. Kan tänka mig en tydlig rörelse i handskarna på snörena. :-)
    Men fotot med Mats hoppas jag att jag kan få låna och så att säga gilla men blinkning åt Mats. Går det bra?

    SvaraRadera