fredag 27 juni 2014

Fredag vid sjön

Fyra promenader hittills den här veckan. Två gånger in till stan och två olika rundor vid sjön. Jag har inte känt mig helt i form eftersom jag inte längre kan ta den medicin som hjälper bäst mot ledvärken för magslemhinnan inte tål den. Behandlingen mot helicobakter är avklarad och jag hoppas slippa magkatarr och sårbildning i fortsättningen. Och så har jag börjat med magnesiumtabletter mot benkramper. Benkramperna har varit riktigt plågsamma och stört min sömn länge. Men i natt sov jag gott, ingen kramp, toppen!

Det var riktigt folktomt vid sjön, inga joggare, sparsamt med hundägare, barnvagnsförare och cyklister. Vi mötte en och annan pensionär som likt oss njöt av det sköna vädret. Naturligtvis hade jag en kamera med och den här gången siktade jag in mig på växtligheten.Jag gillar (att fotografera) brännässlorna men just idag ville det sig inte.

Snart utblommad vresros
Liten myra på upptäcktsfärd
Knoppig lilja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar