måndag 30 juni 2014

Farsta Centrum och skulpturer

Fick för mig att jag skulle fotografera med helt manuella inställningar i dag. Lite småpilligt att ställa in exponeringskompensationen men jag tyckte resultatet blev över förväntan. Fast mina förväntningar var inte särskilt högt ställda.

Var till frissan idag och passade på att gå en liten extra vända för att hälsa på Selma Lagerlöf. Hon försvinner snart in i busksnåren där hon står.


Senaste tillskottet av butiker i Farsta Centrum, en riktigt stor ICA-butik sedd från vägen upp mot frissan.


Här håller frissan till


På väg mot centrum igen såg jag den här skylten. Rea på jordgubbar, ett bord stod uppställt på mackens parkering. Det blev inget köp, min förutfattade mening var att jordgubbar som reas ut troligen är av sekunda kvalitet.


Vid Centrumkyrkan såg jag att den lilla skulpturen hade fått en ny mössa. Det har blivit lite av en sport att fotografera alla hennes mössor.


När jag kom hem var jag totalt slut så det blev sängläge i en timme. Likt Simson som blev klippt av Delila satt nog min kraft i håret!

Och så till lilla hälsoavdelningen. Vad det gäller benkramperna så jagar de upp mig ur sängen flera gånger varje natt (utom en). Hoppas att magnesiumtabletterna ska göra verkan, om inte på stört så snart, jag börjar bli desperat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar