lördag 12 april 2014

Sundbybergspromenad

Lördag med besök på några kyrkogårdar och när vi gick från Hallonbergen till gravarna i Duvbo fotade jag lite växtlighet. Inte några tjusiga växter. men dock. Svårt att få skarpa bilder när det blåser.


Kan det vara någon barrväxt, barren ser så annorlunda ut? Den har små, små kottar och stora hårda fröställningar, de övre har spruckit upp, de undre är hela och skinande blanka.


Det här är ett nytt skott på en gran och så hittade jag lite fjolårsnypon. Att frukterna var delvis täckta med mögel såg jag inte förrän jag tog upp bilden i datorn.


Vi stannade till vid Lötsjön och det var ett intensivt fågelliv, måsarna var väldigt aktiva och slogs med varandra om brödbitar som kastades ut i vattnet.


Gässen var nära strandkanten och hann nog snappa till sig en och annan brödbit till måsarnas förtret.


Vi gick förbi huset där vi bodde. Lägenheten mitt emot "vår" stod tom men vi har ingen längtan tillbaka till gamla Sumpan.

Nere på perrongen på Duvbo station tog jag några bilder på den konstnärliga utsmyckningen.


Vi bytte till pendeltåg i Sundbyberg och konstaterade att Sundbyberg har väldigt goda kommunikationer. Pendel, t-bana, bussar och nu senast tvärbanan. Det är den nog ingen som slår!

1 kommentar:

  1. Fina bilder och jag tycker nog att skärpan sitter ganska bra! :) Fina fågelbilder! Gässen är så vackra!

    SvaraRadera