måndag 14 april 2014

Söndagspromenad

Lennart och jag gick en liten runda efter järnvägsspåren i söndags och jag försökte mig på att fotografera med olika inställningar för att se hur skärpedjupet blev. Lennart fick vara statist och ställa sig olika långt från mig och kameran men han såg allt bistrare ut på bilderna så jag övergick till diverse fasta föremål.


Förortens konstnärligt sinnade förmågor gör vad de kan för att sätta färg på tillvaron!


Staketets rutor bildar det diagonala rutmönstret. Jag hade tänkt fotografera blå- och vitsippor men kunde inte bocka mig tillräckligt för att komma nära. Här kunde jag stå käpprak och fota.


Husen i bakgrunden är "hemma". Om någon tycker att det är trista och torftiga motiv i inlägget så håller jag med. Något ska jag ju fota annars rostar både jag och kameran ihop. Bättre tider stundar med fägring i överdåd, intressanta vyer eller detaljer hoppas jag!

Vi hittade den fina lekplatsen som ligger på berget mellan järnvägsspåren och de nybyggda husen efter Ågestavägen. Få se om barnbarnet gillar lekplatsen.


Ja, då är vi strax hemma och kaffet smakade gott vill jag minnas. (Alltid gott med kaffe.)

1 kommentar:

  1. Jag gillar alla färgerna i den första bilden! Min kamera verkar som att den håller på att ge upp, eller åtminstone batteriet...

    SvaraRadera