tisdag 25 mars 2014

Vårblommor

Ingrid och jag gjorde en tur till Humle- och Kungsträdgården. Många av Stockholms parker har jag nog besökt under mina drygt 50 år i huvudstadens närhet, men Humlegården var det åratal sedan.

Än har våren inte kommit särskilt långt, krokus, snödroppar och lite scilla är vad jag ser i dag.


Så här sorgliga ser rhododendronknopparna ut i parken, även andra buskar och träd har bladknoppar som är angripna.


Kungsträdgårdens körsbärsträd behöver ytterligare tid på sig innan träden blir täckta av rosa blommor. Några veckor till kanske?


Som avslutning besökte vi NK, åt en sallad och fikade och tittade på väskor. Jag såg en riktigt snygg väska och kände på den och vips fick jag assistans av en försäljare. Det blev ingen väska, den kostade strax under 20.000 kr. Men det var kul att diskutera väskans kvalitéer och utseende!

1 kommentar:

  1. Synd på rhododendronen! Men i övrigt är det fina vårbilder du visar!

    SvaraRadera