måndag 10 mars 2014

Skogskyrkogården och Haninge

Söndagen kom med strålande vackert väder och vårvärme. Eftersom jag kände mig mycket bättre lockade det att komma ut, både för promenad och fotografering. Jag ville hitta någon ostörd plats där jag kunde fotografera och testa olika inställningar och objektiv.  Det blev Skogskyrkogården.

Från Almhöjden tog jag bilden över Skogskrematoriet, näckrosdammen, Tron, Hoppets och Heliga korsets kapell.


När vi skulle hem gick vi till Tallkrogen för att ta t-banan och på bron över Nynäsvägen ser man både Globen och Tele2arenan. Ett t-banetåg fick jag också med på bilden. Det blev en riktigt lång promenad och jag fixade att gå!


Nu på måndagen har vi varit och hämtat passen på polisstationen och det gick snabbt. Haninge är inte så stort men centrumhuset är det hopplöst att hitta i. Jag behöver nya sockor, utan tåsöm, jag kollar överallt, men det finns inte. Vet inte hur många gånger vi passerade de strategiskt placerade säljarna som krängde Comhems olika abonnemang. Vi har grundutbudet +8 favoriter och det räcker till och blir över!

Sankt Eskils kyrka ligger mitt emot polisstationen, naturligtvis fick kyrkan också ett besök av oss. Kyrkan invigdes 1994 och är en tegelbyggnad med fina blå fönster bakom altaret, ända upp till taket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar