torsdag 6 mars 2014

Gamla Stan och Slussen

Envisheten får mig att komma ur sängen och ge mig ut på promenad, även om det tar emot. Jag ska inte låta värken vinna! I dag hade jag sällskap av Lennart och vi åkte till Gamla Stan och gick i långsamt mak Skeppsbron fram till slottet och snirklade sedan runt bland gränderna.

Gaffelgränd kan sägas vara själva skaftet på en gaffel, Lilla Hoparegränd och Pelikangränd bildar gaffelns klor.


Skylten har försetts med en gaffel, syns bättre på förstoringen här under.


Vid Tyska Stallplan fotograferade jag ånyo en skulptur som ibland är försedd med mössa eller halsduk. I dag helt naturell.

Yngling bestiger häst av Ivar Johnsson 1956
Vi avslutade med en lunch på Borgmästar´n på Stora Nygatan och det var riktigt skönt att sitta ner en stund. Efteråt gick vi upp till Slussen (blev några bilder till) och åkte hem.

1 kommentar:

  1. Oh gamla stan som är så fin...

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera