måndag 17 mars 2014

En helt vanlig dag

Det har snöat i natt och för tillfället lyser taken vita och det ligger snö på backen. Solen har inte visat sig än (9:30) men det är riktigt ljust ute. Ska gå ut en liten runda, byta bok och köpa lite småsaker i centrum. Om det vill sig väl kan det bli en och annan bild innan snön regnar bort.

Från perrongen ser man tydligt de mörka molnen, det lär komma mer snö enligt väderprofeterna säger maken.


Nere i biljetthallen står fina blommor - köp mig, köp mig ropar de. En annan dag, just idag blir det fullt lass ändå, vi har en lång inköpslista.


Som synes har den lilla statyn fått ny mössa igen. Enligt några personer som blir intresserade när jag fotograferar är det någon (olika någon) som helt enkelt stjäl mössorna. Andra vänliga själar sätter på statyn en ny mössa. Tänk vad det händer mycket i min lilla värld!


Byter bok, handlar, hem, fixar lunch och funderar på att gå ut en sväng mot sjön. Men då är det plötsligt starkt snöfall, tar en bild från balkongen


och en genom köksfönstret och lyckas få med t-banetåget på väg in under huset.


Nej, det blir ingen promenad till sjön. Kanske ska jag börja lösa boken jag lånade Och bergen svarade av Khaled Hosseini.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att den som stjäl mössan behöver den, så mössan kommer till nytta hos någon som fryser!

    SvaraRadera