fredag 28 mars 2014

Djurgårdsfärja och spårvagn

Snart dags för en skärgårdstur med ångbåt kanske? I dag nöjde vi oss med färjan över till Djurgården och gick ut till Waldemarsudde. Härligt promenadväder, många pampiga hus där diverse kända personer bott/bor. Mitt på dagen kastades skuggor från smidesstaketet vid en villa och bildade detta mönster på trottoaren.


Vid spårvagnens ändhållplats satt tågföraren i gammeldags mundering och solade med ett fast grepp om konduktörsväskan med myntkassett. Föraren passerar bakom och jag riktigt hajar till - han är lite lik min son.


Häromdagen var det till Söder vi lade vår promenad. Med zoomobjektivet fångar jag in både Söder torn och Katarina kyrka, så Söder finns med i dag också.


Genom vassen skymtar vi Vikinglines Gabriella som väntar på fredagskvällens festsugna resenärer.


På tillbakavägen hade Lennart ögonen med sig och pekade ut Globen för mig, jag hade missat den. Husen vid Klippan på vänster sida och en bänk på en brygga i förgrunden, rätt kul med zoom också! Men jag måste komma på varför vissa zoombilder blir så gråa - är ljuset för dåligt??


Hemresan gick med spårvagn och t-bana och vi är båda övermåttan nöjda med vår dag.

1 kommentar:

  1. Härlig vårdag idag, perfekt för promenader och nu kan man fota utan att fingrarna blir stelfrusna. Läckert mönster staketet bildar.

    SvaraRadera