torsdag 27 mars 2014

Citybanan och Katarinahissen i framtiden

Gårdagen var en mellandag då inte mycket hände. Kan vara skönt att slappa lite emellanåt. Bland annat så låg kameran oanvänd hela dagen. Maken lagade mat och frågade vad han skulle använda för värme på plattan. Bländare 8 blir bra svarade jag. Hå hå, ja ja, abstinens eller?

I dag blev det Söder, skönt vårväder att vara ute i. Med kamera. Först en liten runda i Söderhallarna, tänk vad mycket gott av alla slag som ligger i diskarna och lockar! En trappa upp fanns denna matta "spegel" och bilden är en typ selfie på Lennart och mig. Naturligt suddigt, ungefär som på den tiden jag var närsynt!

Skumraskfigurer
Kollade sedan runt i Fatbursområdet, mest intresserad av hur det fortskrider med Citybanans framväxt. Det är väldigt rörigt och först om några år är området iordningställt som park.

Proportioner
De gula tornen hör ihop med arbetena kring Citybanan och de är inte alls så höga som bilden visar, men jag tyckte det var ett roligt perspektiv.

Efter en god lunch i hallen fortsatte vi mot Slussen och Katarinaberget. Fler än jag använder kamera

Fotografera
för att dokumentera förändringarna kring Slussen. Förresten läste jag i Metro i dag att Katarinahissen ska renoveras och öppnas igen 2019. Här är notisen.

Katarinahissens framtid
Om inget oförutsett inträffar räknar jag med att kunna testa den nya hissen innan jag lägger näsan i vädret.

2 kommentarer:

  1. En trevlig promenad! Och det var ju kul med hissen, då får jag kanske oxå chans att prova den!

    SvaraRadera
  2. Till 2019 ska vi väl hänga med! Kul bild med det gula tornet och "Haglunds pinne".

    SvaraRadera