måndag 3 mars 2014

Blodprover och passansökan

Först i morse var jag till vårdcentralen och lämnade blodprover, fastande. Jag är lite svårstucken men på andra försöket lyckades sköterskan få ihop tillräckligt med blod. Hoppas värdena är ok.

På eftermiddagen tog vi pendeln till Haninge för att förnya passen hos polisen. Numera bokar man tid, ingen drop in och lång väntan utan det gick väldigt smidigt och om så där en vecka är de klara. Efteråt gick vi runt i centrum och jag kollade lite på kläder men köpte inget.

Från perrongen tog jag några bilder ut över sjön Rudan där det fanns rester kvar av isen. Det ser ut som ett mönstrat band på isen (på flera ställen), kanske man kört med något där medan isen bar.



2 kommentarer:

  1. Smidigt med passen! Jag har vänner som gjort detsamma, bokat tid, men när de kom dit var det mått fel med bokningen så den hade försvunnit... De fick åka och köa på ett annat ställe, de var inte nöjda...

    SvaraRadera
  2. Ja det måste ju vara smidigt att ha tidsbokning för passärrenden, hoppas de börjat med det i vår grannstad också. Måste förnya passet till Grabben.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera