tisdag 25 februari 2014

Vår!

Måndagen var jag hos frissan och snyggade till mig lite. Försökte nyss med en selfie för att delge er mitt nya vackra utseende. Men bilderna blev alldeles åt helsike, censuren ingrep. Jo, håret är ok, men jag fick inte till det trots att jag vände och vred min nuna både hit och dit, upp och ner. Nästa vecka ska jag skaffa nytt pass, hoppas att polisen kan fixa en hyfsat snygg bild till det.

Våren är här sägs det, snön är borta, duvorna flyger omkring och friar och jag ska hålla koll på dem så att de inte får för sig att balkongens tak går bra att boa in sig på. Det eländet vill jag inte råka ut för en gång till!

Blodtrycket håller sig nu runt 150/90 med en tablett. Sköterskan har klargjort att en halvtimmes lågintensiv motion (promenader) om dagen ger samma effekt som en blodtryckstablett. Kan jag sedan tappa lite i vikt betyder det att blodtrycket sjunker. Så jag promenerar och ser till att ta lite mindre portioner än jag brukar. Det ska bli intressant att se hur det blir med blodtrycket lite längre fram.

Förutom promenader för hälsans skull blir det lite utflykter med kameran och det innebär mycket gående. Det påverkar också hälsan och känns framför allt nödvändigt för mitt psykiska välbefinnande.

1 kommentar:

  1. Det är svårt att ta en selfie, det blir så konstigt perspektiv, i alla fall för mig. Man måste kanske träna på det :-)

    SvaraRadera