måndag 10 februari 2014

Lämnat mobil till lagning samt köpt objektiv

Nu är jag utan iPhone, har lämnat in den för reparation och får tillbaka den senare i veckan. Missar kanske några wordfeudspel och det kan jag stå ut med. När vi (maken var med) ändå var inne i stan åt vi lunch på Drottninghof, rimmad oxbringa, god omväxling till min vanliga sopplunch i köket hemma.

Eftersom jag har blivit en uttalad kamera/objektiv/foto-nörd är suget efter trevliga tillbehör stort. Efter att ha velat fram och tillbaka ett tag slog jag till och köpte ett zoomobjektiv med bildstabilisering. Har testat från balkong och fönster och det fungerar utmärkt!

Spännande utsikt från min plats vid köksbordet

Sista amaryllisen blommar fint i köksfönstret

I morgon ska jag ut och testfota - nere vid sjön kanske? Hoppas på en dag utan regn .....

1 kommentar:

  1. Kul med en nytt objektiv så nu kan du bli värsta paparazzin!!! Stefan har också köpt ett objektiv idag (makro).

    SvaraRadera