söndag 23 februari 2014

Fototriss 249 Spår

Veckans tema i Fototriss är spår. Eftersom jag bor så att jag har tunnelbanans perrong där min källare skulle ha varit är det självklart att jag visar tunnlarna där spåren går in under huset. Tågen stör inte, praktiskt att ha 2 minuters väg till t-banan.


Nästa spår är ljusspår från bilarna, fotograferat från köksfönstret en vinterkväll. Det gula ljuset kommer från belysningen över vägen.


Till sist ett harspår i snön, fotade det när det började regna, nu är snön borta.


Här är en länk till övriga spår i Fototrissens tema.

18 kommentarer:

  1. Fina foton, tunnlarna ser ut som 2 ögon.
    AX

    SvaraRadera
  2. Fina bilder gillar den i mitten bäst
    Ha en fin söndag
    Meta

    SvaraRadera
  3. Fint triss, jag gillar mittenbilden allra bäst :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, och sedan har du två ögon i ena tunneln.

    SvaraRadera
  5. Perfekta bilder för temat där den första blir min favorit!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Vilken kul triss, intressant att spåren går in under huset!

    SvaraRadera
  7. Jättefin triss där första bilden blir min favorit idag! Spännande med tunnlarna!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Bra varierad triss, harspåren blir min favorit;-)
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  9. Snygg triss....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Gillar att spåra djurens spår - har varit friluftsledare med inriktning djur. ;-)

    SvaraRadera
  11. Gillar den översta bäst. "tråkiga" motiv som blir så bra :-)

    SvaraRadera
  12. Bra och snygg variation på temat! Mittenbilden är ger ett varmt och mysigt intryck. Fascinerande med spåren efter bilarna.

    SvaraRadera
  13. Fyndig triss, tänk att du har T-banan under huset. Bilar lämnar alltid spår efter sig ibland inte allt för roliga. Du vet väl det gamla ordspråket "ingen vet vart haren har sin gång", men när det är snö, ja då syns det.

    SvaraRadera
  14. Läckra bilder! Harspår hade jag hoppats på, men tövädret hade fått spåren att förfalla här hos mig...

    SvaraRadera
  15. Skönt att ha så nära hem när man kommer sent.

    SvaraRadera
  16. 2 minuter inte illa :) Fina bilder till temat :)

    SvaraRadera
  17. Häftigt med tunnlarna under huset och fin variation på spår!

    SvaraRadera