fredag 7 februari 2014

Det är åldern

Kollat blodtrycket hos sköterskan i dag och det har gått ner lite och i slutet av månaden ska jag besöka läkaren. När jag klagade på att jag sedan några månader tillbaka inte kan gå i trappor utan att få andnöd och att jag inte kan både promenera och prat samtidigt fick jag ett i och för sig väntat svar: "Du får tänka på att du blivit äldre". Ja visst, ett par månader äldre men om det är normal att orken sviktar så kraftigt på några månader hur ska det då se ut om några år?! Jag hade ju tänkt hinna fylla 70 åtminstone (1½ år kvar) .....

Eftersom maken och jag befinner oss på döhalvan tar vi gärna vara på de glädjeämnen som finns. Som att yngsta barnbarnet föddes den 7/2 för 6 år sedan och för 28 år sedan förlovade maken och jag oss just den här dagen. Barnbarnet kommer att firas senare i månaden. Själva ska vi njuta av lite god mat (lammkotletter) med diverse tillbehör och dryck (även sprudlande sådan) till vår festmiddag. Dagen till ära ska jag lägga ner lite tid på matlagning och dukning. Det, mina vänner, är ganska sällsynt numera!

En bukett tulpaner får lysa upp tillvaron


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar