söndag 5 januari 2014

Tillbakablick på 2013

2013 var ett bra år för Lennart och mig. Hälsomässigt har inget försämrats för oss. Jag har till och med ställt undan rollatorn, den behövs inte längre.

Samuel har varit hos oss och övernattat lite då och då, en sann glädje för oss att få följa hans uppväxt på nära håll. Naturligtvis har vi haft många andra trevliga och berikande "möten" med familjemedlemmar och vänner, ingen nämnd - ingen glömd. Vi känner oss lyckligt lottade med en sådan släkt- och vänkrets!

Magelungen i januari
Under året har vi gjort otaliga promenader vid sjön och i närområdet, vi har gått många egenhändigt komponerade stadsvandringar och gjort diverse utflykter och oftast fotograferat  omgivningarna.

Glasgränd på Söder
Lennart fyllde 70 (och jag 68) och vi hade fest i en hyrd lokal. Första stora festen sedan vi flyttade (för 3 år sedan) från landet där det fanns gott om plats för festligheter.

Lennarts största överraskning
Under augusti semestrade i Dalarna. Jag har bott och gått i skola i Grängesberg

Här fanns 6 bostadshus när jag var barn
och Lennart har många minnen bland annat från Falun och Vikarbyn.

Kristine kyrka i Falun med Engelbrektmonumentet
Septemberresan gick till min födelsestad Landskrona där jag fortfarande har släktingar kvar.

Sofia Albertina kyrka
Saxtorps kyrka
I oktober tillbringade vi en vecka på Öland där vi brukar hyra en stuga av en släkting.

Byrums raukar
Under året har tre av våra kusiner avslutat sina jordeliv men glädjande nog har ytterligare ett barnbarnsbarn kommit till världen.

Mitt intresse för fotografering har tagit ett skutt i och med fotokursen under hösten. Det blev extra roligt eftersom Ingrid också deltog - vi sporrade varandra!

I slutet av året sålde vi bilen. Vi använde den så lite och lutar åt att hyra bil eller använda andra färdmedel för våra framtida resor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar