måndag 6 januari 2014

Dis och dimma vid Magelungen

Dis och dimma, dag efter dag, jag ville göra ett försök att fånga diset/dimman vid sjön. I dag var dimman mäktig så jag stack ut och fotade på förmiddagen. För första bilden siktade jag på den lilla ön som knappt syntes och så här såg det ut. En stund senare försvann ön helt i dimman.


Längs med strandkanten var dimman inte fullt så tät och den här tallen som växer snett ut över vattnet blev nästa motiv. Även här syns att det är ordentligt disigt. Jag har vänt mig ett kvarts varv jämfört med ö-bilden.


Åt andra hållet finns den lilla klubbstugan som ofta förekommer på mina bilder. Här blev ljuset helt annorlunda! Det överraskade mig och jag försökte med bildbehandling blåa till bilden men det blev inte alls bra.


På ängen intill Ankhavet står denna imponerande gamla ekstam, så hög som den är kan den inte kallas för stubbe tycker jag.


En intressant fotoövning med åtföljande bildbehandling. Har beskurit lite och dragit i några reglage, men ingenting värt att kalla för bildbehandling i egentlig mening. Det saknar jag kunskaper för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar