tisdag 10 december 2013

Varning - bara hälsognäll

Eftersom jag är lite ur slag har jag varken varit ute på några trevliga promenader eller använt kameran. Väldigt trist! Ur slag av något så banalt som halsbränna :(. Halsbrännan kommer sig av en konstaterad otät övre magmun, det pyser upp maginnehåll mest för jämnan just nu. Tar dagligen Omeprazol och klunkar Gaviscon, det hjälper mycket lite.

Sömnen är svårt störd, jag får en eländig hosta som liknar astma (även dagtid). Det gör ont i strupen och jag blir illamående mm mm. Det är så illa att jag låter bli kaffe och på den förbjudna listan står kaffe,  juice, alkohol, choklad, pepparmint, citrus, fet mat, stekt mat, lök och starka kryddor. Jag tycker att det mesta jag äter skapar problem och är magen tom blir det etter värre. Dessutom ska man undvika vissa läkemedel och däribland det jag tar mot ledvärken.

Det här har jag haft problem med i åtskilliga år men det har blivit mycket besvärligare det senaste halvåret. Jo visst, jag kommer att kontakta läkare och be om remiss till gastroskopi, men jag tar mig friheten att utgjuta mig om dessa problem här på min egen blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar