onsdag 4 december 2013

Torsdag 28/11 - onsdag 4/12

Nu har det gått en vecka - igen! I torsdags var vi barnvakt, Samuel var krasslig och hemma från förskolan. Han var väl inte helt hundra, vilade en del, tittade på barnprogram och så underhöll oss i största allmänhet. Det var mera som om han passade oss!

Fredagen var det dags för näst sista tillfället i fotokursen. Efteråt gick Ingrid och jag på Vetekatten för att få lite i magen. Sista inlämningsuppgiften är att fota människor, antingen de var ovetande om att de fotograferades eller i samförstånd. Alternativ tre var att arrangera en bild. Så syrran och jag har lekt paparazzis ..... Vi har till torsdag morgon på oss.

Lördag var jag bara ute en kort stund, mådde inte bra. Trött, hosta - luftrören gillar inte den relativt kalla och fuktiga luften. Medan jag försökte smygfota i centrum stod en hårt prövad make och väntade - stackarn.


På söndagen var Lennart och jag nere vid sjön. Den hade en tunn isskorpa som sprack upp med ett gnisslande, sjungande ljud, det blåste kraftigt. På eftermiddagen var det glögg hos Berit och sönerna med familjer var där. Trevligt, men det kändes tomt efter Kjell.



Måndagens utflykt gick till Slussen och Gamla stan. Där fick jag några människobilder och vi åt lunch på De Svarta Fåren på Stortorget. Mycket god rätt på långkokt lamm!


På tisdagen fyllde Lena år och jag grattade henne via fb - lite andefattigt måhända, men ändå. Trist nog kunde jag bara vara ute en liten stund pga hostan. Det måste vara astman som spökar. Hoppas det kommer lite snö snart, jag mår bättre i luftrören då (om det inte blir för kallt).

Men idag mådde jag bra igen. Ingrid och jag åkte in till Medborgarplatsen och Hötorget för att fota folk. Inte så mycket folk i farten och inte är jag något ämne till gatufotograf inte!


Nä, små detaljer som rostiga skruvar och muttrar eller stora som brokonstruktioner passar mig bättre. Alternativt bänkar, cyklar, brunnslock, blommor och blad, skuggor eller speglingar - nog har jag saker att fotografera utan att behöva terra mina medmänniskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar