tisdag 19 november 2013

Soluppgång och Gamla Stan

Rivstart i går morse! Bara på med kläderna och ut för att fota soluppgången nere vid sjön. Jag skruvar på inställningar och försöker få till en tjusig soluppgång sedd genom kameran. Lättare sagt än gjort. Det är så pass mörkt att bilderna blir mer eller mindre suddiga. Lennart har fullt sjå se till att jag inte drullar i vattnet ......

Som sagt, en soluppgång kan vara betagande vacker - om man har fri sikt! Jag har en massa träd, grenar och sly som stör och det kan jag inte göra något åt. Även om bilderna inte blev som jag tänkt vill jag visa några.

Beskuren - inga grenar
Risigt med alla grenar men vackra färger
Senare på dagen åkte vi till Gamla Stan. Många gränder har grävts upp och någon sorts kabelarbete pågår. Likaså många byggställningar, husen putsas, det blir fint till sommaren som kommer. Julgirlanger hängs upp mellan husen och många av bodarna för julmarknaden på Stortorget har kommit på plats.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar