måndag 25 november 2013

Onsdag till måndag

Sedan sist jag skrev har jag fotat med kära syster flera gånger, här gången gick vi fram till Farsta gård och det var disigt och mulet men sjön låg spegelblank.


Lennart och jag har varit ute på promenader, som den här längs Norr Mälarstrand. Vid Stadshuset upptäckte jag den förgyllde Birger Jarl. Undrar om han kommit dit nyligen?


Testade i veckan fotvård för andra gången i mitt liv, med lyckat resultat. Det börjar bli långt till fötterna numera.

Fotokursen är mycket intressant och givande men det är mycket nytt att lära och ibland tycker jag att mina bilder blev bättre förut när jag inte visste så mycket. Det har blivit lätt översvämning på hjärnkontoret tror jag.

Det var fotomässa i lördags och Ingrid och jag med respektive åkte dit. Jag köpte ett nytt objektiv, Stefan en ny kamera och så gjorde Ingrid och jag en deal och hon äger nu min gamla (ganska ny) kamera. Ibland går det undan.

Söndagen gick åt till gåsmiddag med Kristina och Ulf och det blev både gott och trevligt.

Så är jag framme vid dagens datum. Ingrid och jag gjorde en eftermiddagspromenad vi sjön för att öva våra färdigheter vad det gäller fotografering. Jag lyckades inget vidare med läxan men lite andra bilder blev det.


Vi fick en vacker solnedgång och frusna och med stela fingrar styrde vi kosan hemåt.

Svårt att få en balanserad bild (ljus och mörker) men den får duga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar