lördag 9 november 2013

Brusten dammsugarpåse

Dammsugaren åkte fram i morse, vi får celebert besök idag. På grund av ointresse för städning samt lättja går det lång tid mellan städtillfällena. Jag hann knappt börja förrän dammsugaren lade av. Den var inte intresserad av att starta igen. När jag öppnade den var den sprängfylld med damm och grus, mycket utanför påsen. När jag till sist skakat ut det sista ur dammsugaren lämnade jag klokt nog röran, Lennart tog hand om allt så jag slapp drabbas av svårartat astmaanfall (har hänt förut).

Nu är åtminstone golven städade och om ett tag ska vi hämta gossen (den celebra). Han har något nytt i sifferväg att visa. Spännande!

Jag har testat att fota på läxtemat - ställde upp tre askar och lade skärpan på den mittersta. Det fungerade bra :). Bara den i mitten blev skarp, de andra suddiga. Eftersom helgen går åt till andra trevligheter ska jag göra läxan i början av veckan.

2 kommentarer:

  1. Det fungerade fint med ditt objektiv fast det lyckades inte alla gångerna, skit bakom spakarna förmodligen. Jag ska fortsätta plåta under veckan om jag får fortsätta ha objektivet.

    SvaraRadera
  2. Du får gärna låna det, öva på bara, allt sitter inte med en gång :).

    SvaraRadera