söndag 6 oktober 2013

Riktig semester

Ölandsveckan närmar sig sitt slut och vi har haft det riktigt skönt med en och annan utflykt på ön. Lite blandat väder och bonden hade påpassligt nog gödslat åkrarna som omger stugan samma dag vi kom och även några dagar senare. Inte luktar det gott men det går att leva med. Särskilt om man gör lite utflykter. Vi har sett sälar, havsörn eller möjligen fiskgjuse, flera fyrar, raukar och Blå Jungfrun gör skäl för namnet. Ölandskroppkakor gillar vi skarpt, i övrigt har kosten varit enkel och lättlagad.

Vi har sett minimalt på tv, nyheter en gång på kvällen har fått räcka. Några böcker har vi läst klart, några korsord har blivit lösta och det har verkligen känts som riktig semester.

Svea, som vi hyr av, är min 4-männing. Så det har blivit en del släktprat och utan dator hade jag varit helt hjälplös. Jag ligger svårt i lä när det kommer till kunskap om våra öländska anor och har svårt att hänga med när Svea kommer loss och berättar. Vi ska strax besöka henne för en sista fika med släktprat innan vi åker hem i morgon.

Väl hemma ska jag kolla om jag lyckats få till någon bra bild (fotat i raw) från våra utflykter. Jag har haft stor glädje av min iPhone för en och annan bild till fb. Jag gillar verkligen den telefonen! Dessutom har det trådlösa internet (usbpinne) som jag lånat fungerat utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar