måndag 28 oktober 2013

Liten stadsvandring

Vaknade tidigt, Lennart åkte hemifrån före sju. Några timmar senare går jag ut för att motionera kameran. Börjar med att slå mig ner på en bänk vid torget och tar bilder på förbipasserande människor. De ska vara suddiga.


Syster och jag åker in till stan på eftermiddagen. En promenad stärker välbefinnandet och vi använder våra kameror flitigt. Testar inställningar (slutartid och iso) hit och dit och jämför resultaten. De här bilderna är övningsbilder och inte särskilt lyckade.


På väg mot Riddarholmen var en massa måsar i farten, gjorde sig mycket bättre i verkligheten!


Här ovan försöker Ingrid fånga den långa fladdrande vimpelns rörelse, det är rörelse på ett eller annat sätt som gäller fram till torsdag.

1 kommentar:

  1. Det var så roligt med vår fotoexkursion på stan och jag ser fram emot fler sådana. Idag kommer Laurin och då ska jag försöka få till fler bilder med rörelser.

    SvaraRadera