onsdag 30 oktober 2013

Liten promenad

Gårdagens promenad blev en kortis i närområdet, jag orkade inte mer och jag testade att frysa bilarnas rörelse eller fånga rörelsen i en gatkorsning. Tyvärr var det skugga där jag stod och stark sol på andra sidan korsningen, ingen bra kombination. Bakgrunder blev alldeles för ljus. Här är ett exempel, ingen bildbehandling alls, inte ens korrigerad horisont.Jag tolkar veckans övning så att inlämningsbilderna ska visas som de blev, utan beskärning och andra finesser. Övningsbilden lämnar mycket övrigt att önska. Positivt sett :) finns det stora möjligheter att åstadkomma bättre resultat!


I dag blir det inget fotande, vi ska njuta av en viltbordskryssning och umgås med trevliga människor. Kanske kan jag öva mer på torsdag förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar