måndag 9 september 2013

Städning eller utrensning pågår

Nu börjar jag få styr på innehållet i mina garderober och lådor, en hel del har gått till insamling eller helt sonika slängts. I går gick jag igenom sparade säkerhetskopior och gamla programdisketter och cd(skivor). En hel del gäller släktforskning men nu har jag bara de aktuella programskivorna kvar.


Jag (någon annan?) ska såga till en gammal bokhylleskiva så den passar i hurtsskåpet till mitt skrivbord. Då kan jag få plats med lite prylar som är hemlösa och dräller runt. Ungefär så långt har jag planerat nu, vi ska ju hinna med Skåne och Öland den närmaste månaden.

Sedan blir det böckernas tur. Kanske Eva kan ta hand om något och sälja på loppis. Resten skänks till Myrorna, Emmaus och liknande. En del kan hamna i källaren, kanske. Men då måste vi ta ett rejält krafttag och göra i ordning där. Det är alldeles för lätt att bära ner saker och glömma vad man har i gömmorna - ur syn, ur sinne.

Vi ska köra gamla hurtsar och ett jalusiskåp till tippen tillsammans med lite annat. Förmodligen när kommer tillbaka från våra småtripper (Skåne, Öland).

Nu ska jag fixa något att äta och sen ut och njuta av det vackra vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar