lördag 14 september 2013

Läkarbesök och röntgen

Gårdagen började med ett besök hos min ortoped och förutom några recept fick jag röntgenremisser. Gick direkt till Läkarhuset på Odenplan där man kan skelettröntgas utan att beställa tid. Den här gången var det fotleder/fötter och bentäthetsmätning. Apoteket fick också ett besök.

Gick sedan Drottningatan ner och kikade efter någonstans att äta lunch. Men antingen var det för mycket folk och upptaget på uteserveringarna eller så tilltalade inte menyerna mig. Det slutade med en hamburgare på McDonalds på Kungsgatan. Inte riktigt optimalt men det fick duga.

Hade planer på att kolla lite i affärer men jag var alldeles för trött så det blev T-centralen och tbana hem. Tack vare en stojig skolklass som närmaste grannar i vagnen somnade jag inte, det var riktigt underhållande att lyssna på dem.

När jag klivit av hörde jag bakom mig "hej syster!" och fick sällskap sista biten med Ingrid och Stefan. De bjöd in Lennart och mig på eftermiddagskaffe en timme senare. Skönt för då hann jag vila och nästan sova en stund.

Sedan satt vi på deras balkong ett par timmar och njöt, gott kaffe och småprat, härligt!

Fontänen på torget vid t-banan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar