torsdag 4 juli 2013

Sofia kyrka

Vi åkte in tidigt, vid halv tio och promenerade runt på Söder och målet var Sofia kyrka. Men innan kyrkbesöket åt vi lunch på Blecktornskällaren på Ringvägen och tog sedan från Renstiernas gata första trappan upp mot kyrkan. En bänk hägrade, men då spänstade ett sällskap förbi oss och de hade också siktet inställt på just den bänken. Här har de precis nått "min" soffa.


Så jag fick ett utmärkt tillfälle att fotografera dessa överblommade växter. Såg lustiga ut, har aldrig sett något liknande.


Närbild på en av blommorna, undrar hur de såg ut innan de kom till det här stadiet?




De gånger vi varit vid kyrkan tidigare har det varit renovering och stängt eller något annat som pågått. Kyrkan är från 1906 men redan ombyggd/renoverad tre gånger. Det som enligt mitt tycke var annorlunda var kyrkbänkarnas placering, de bildar i stort sett en halvcirkel.

Det blev en rejäl promenad så jag sträckte ut min trötta lekamen på sängen hemma och återfick krafterna. Nu när knäna fungerar bra så är det ryggen som säger stopp. Kan en stunds vila hjälpa är det ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar