måndag 29 juli 2013

Lennart fyller jämna

Så kom då dagen för den stora festen. Lennart fyllde 70 år den 24 och jag 68 dagen efter, ganska praktiskt att våra födelsedagar ligger så samlade. Vi hade hyrt lokal i vår förening och valt den större som rymmer 40 personer. Det kom 35 vuxna och 4 småkillar mellan 0-5 år. Vi hade samma stuk på förtäring som förr när vi bodde i Vidja, rostbiff, potatissallad och lite annat samt vin, öl, läsk och vatten. Engångs så långt som möjligt för enkelhetens skull.

Vi körde öppet hus mellan 15-20 och Isabella, Ingrid, Stefan och så Lennart och jag bröt upp strax före 9.  

Jag glömde att ta med kamera men kära syster har gett mig en massa bilder som jag får använda vilket jag är mycket tacksam för. Jag har valt bilder med Lennart och barnen - Eva, Lena och Simon. 

Här står jubilaren själv och begrundar vårt gående bord. Han ser riktigt nöjd ut.


Här kommer Lena och Per direkt från Rättvik och Simon syns också på bilden.


Farmor/mormor Eva med Benjamin som blåser såpbubblor. Elvis gör sitt bästa för att fånga dem.


Lennart med presenten från Ingrid och Stefan. Han hade inte en susning om vad som gömde sig i det stora paketet. Nu får han öva upp sina talanger, det var ett tag sedan han spelade.


Ingrid och Stefan hade gjort en hyllningsvisa till Lennart, det uppskattade festföremålet storligen!

Vi fick många trevliga presenter, en del läckra drycker bl a och vackra blommor. Bästa presenten var dock att så många kunde komma och sprida glädje och feststämning. Tack allihopa, ingen nämnd och ingen glömd!!

Jag länkar till Ingrids blogg med många bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar