onsdag 3 juli 2013

Fokuseringsträning

Även i dag gick vi en liten runda vid sjön. Jag var särskilt intresserad av att träna på fokusering (kamera). Svårt och hart när omöjligt att fokusera manuellt. Jag hade manualen med mig och tänkte slå mig ner på första bästa bänk för att bättra på mina kunskaper. Första bänken såg ut så här så vi


gick vidare till nästa. Förutom att bänken var trasig så var det alldeles för soligt. Svårt läsa av displayer då. Nästa bänk stod i skugga och där slog vi oss ner en stund.

Den här jättelokan är ungefär 1 ½ meter hög, vacker men farlig att röra.


Doften av törnrosor eller vresrosor är helt underbar. På ett litet ögonblick är jag förflyttad till Landskrona, min barndoms stad. Som jag minns det fanns det rosenhäckar nästan överallt.


Så här ser en helt överblommad ros ut. Spännande med all denna variation bland växter. Mycket har jag aldrig sett förut, jag har mycket att upptäcka under mina promenader.


Fokuserandet gick det så där med men det blir säkert lättare med övning. Tog många bilder, var tredje blev ok. Borde säkert kasta ännu fler .......

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du har lyckats bra med dina fokuseringar. Inte visste jag att en vissnad ros är så vacker!

    SvaraRadera