lördag 29 juni 2013

Trilskande datorer

Mina dagar går rätt mycket i datorns tecken - tur att jag är den nörd jag är men lite segt börjar det bli. Köpte en ny dator i går, den går hur fint som helst. Installerade mitt Officeprogram och Civspelet. Operativsystemet är Windows 8 och det är väldigt annorlunda och tar tid att vänja sig vid. Kanske därför jag inte upptäckte att ljudet inte fungerade. Inte ens datorns interna ljud. Japp, det blev att sova på saken.

Inget ljud nu heller. Allt jag kan kolla fungerar perfekt, inga trasiga filer, inte en endaste liten anmärkning. Kajsa Åkerström sjunger för full hals enligt mätarna men likt förbaskat hörs inte ett skvatt. Men jag tror det löser sig, jag får kontakta supporten på måndag. Det är något jag inte har insett ännu, säkert något väldigt enkelt.

Så det blir att sova på saken, igen.

1 kommentar:

  1. Alltid är det något som inte fungerar...suck. Jag har för mig att Stefan hade problem med ljudet i sin nya dator, visserligen inte Windows 8, men jag ska be att han ringer dig i dag så kanske du kan få något tips.

    SvaraRadera