onsdag 26 juni 2013

Mer om datorn

Det blev inte alls bra, allt mitt jobb med datorn var förgäves - det dröjde inte länge förrän allt knas kom tillbaka. Så jag har gjort en återställning och är nu där jag började, fast med uppdaterade grafikrutiner. Om jag måste köpa ny dator så väntar jag till efter sommaren, tror jag. Men ledsnar jag på eländet kan det bli en ny dator när som helst. Fast jag har friskat upp mina halvt bortglömda talanger att mecka med datorer!

I dag åkte vi till Medborgarplatsen, gick en lov i saluhallen men målet var Katolska Domkyrkan. På helgerna är det mässor på olika språk dagarna i ända men så här mitt i veckan var det lugnt. Det var totalt tyst, bara en kvinna med 3 små barn var där. Hon försänkt i bön, barnen rörde sig i närheten men gjorde inget som helst väsen av sig.

Vi gick över Götgatan och såg oss omkring. Vi har gått här förut men nu lade vi märke till en mängd små butiker av allehanda slag i kvarteren ovanför Folkungagatan. Till eftermiddagens fika handlade vi gott kaffebröd som vi tog med hem.

Först några bilder från gårdagens promenad. Då fikade vi på Strömparterrens lilla ekologiska kafé, under parasoll vid vattnet.


Vid Karl Johanslussen väntade båtar på att släppas in i Mälaren. Porten börjar öppna sig och personerna i båten blir intensivt uppvaktade av måsar.


På väg ut ur kyrkan fick jag syn på denna skulptur. Gissar att barnet på Josefs arm är Jesus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar